13.55

Känner mig redan jätteduktig för att jag uppdaterat bloggen två gånger innan idag hehe. Ja som sagt; vi hade temadag med representanter från de olika partierna i riksdagen. Folkpartiet, Moderaterna och Socialdemokraterna hade bäst talare, men jag tror det blir antingen Fp eller M för mig. Men ja, angående mitt förra inlägg;
Vänsterns talare menade att de som går i privatskolor inte förtjänar sina betyg och att de bara får bättre betyg för att det ska se bättre ut utifrån.
Jag: Så du menar att en från en privatskola får 20.0, kommer in på läkarlinjen och blir en läkare, inte är lika duktig som någon som kommer från en kommunal skola? Att den läkaren är dålig för att denne inte "förtjänade" sina betyg?
(DÅ FICK JAG APPLÅDER HIHI)
Hon: Ja men det är så orättvist alltsammans. Tänk på en på estet musik kanske. Om den får 20.0 kommer den ändå inte in på läkarlinjen.
Jag: Nej det är klart, den läser ju inte de ämnen som den behöver för att bli läkare. Det är ju NV t.ex. som man ska läsa.
Hon: Ja men jag menade ju om den väljer till de ämnen den behöver och den får 20.0.
Jag: Ja men då har den ju de ämnen de behöver för att komma in?!
Aja, jag blev arg men nöjd. Nu ska jag för en gång skull inte räkna matte på min håla. Jag tänker chilla. Med mina kompisar.
(Gud vad busig jag känner mig!!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0