Tyson - the one and only

Jag har varit med om ett adrenalinhöjande äventyr idag. Tyson, vår plasthund aka hund vi passar ibland, är en lat grismysare inomhus men utomhus är han ganska aggressiv med tanke på att han jagar vildsvin vanligtvis.
I alla fall. Man måste hålla honom hårt när man är ute och går. Idag hade han fått ett grisöra utanför affären och då skulle han såklart skynda sig hem. Han började gå snabbare, och när jag släpper lite på kopplet för att kunna ta ett bättre grepp inser jag att vi är på väg åt fel håll. PANG så har han ryckt sig loss när en katt kommer fram och hoppar på honom. Katten slår till Tyson så Tyson blir ju helt vild och jagar katten samtidigt som jag och pappa springer efter och skriker efter honom. Femtio meter bort fick vi tag i honom och lyckades få bort katten från honom innan han slet katten itu.

Katten lever för närvarande med ett segeruttryck med inga skador. Tyson blöder i ansiktet av katten.

1-0 till Mr. Cat.



Här är en bild på mig och Tys. Dock är det min gamla frisyr. Ska snart fixa en bild med min nuvarande frisyr.

Au revoir!

Kommentarer
Postat av: Anna

galet fin bild :)

2010-07-31 @ 15:19:08
URL: http://annaahellgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0