Gamla minnen

HAHAHAHAHA. Gud jag läste igenom en del gamla texter jag skrivit i mina yngre dagar. Hittade min bok, som snart faktiskt är färdig. Inte skrivit på den på över ett och ett halvt år. Anyway, hittade en scen jag gapskrattade åt när jag läste. Tänkte dela med den till er:

”Sara, du ska försöka springa förbi mig med bollen. Inte skjuta bort den någonstans.”
”Ja men det har du inte visat mig hur jag ska göra!”
”Du har rätt.” Han log ömt. ”Vi gör såhär istället, du ska försöka ta bollen ifrån mig.”
Jag nickade. Det kanske jag skulle klara. ”Okej”, sa jag.
Pontus lyckades dribbla bort mig tusen gånger, och till slut knuffade jag honom för att försöka få bollen.
”Hallå, det där är fusk!” skrattade han.
”Inte enligt mina regler.” Jag fortsatte att knuffa på honom, och han tog tag i min arm och slängde sig ner på det mjuka gräset. Jag hamnade ovanpå. Han lutade mitt huvud bakåt, så att han skulle kunna kyssa min hals. Sen kysste han mig på läpparna, och det började snurra i mitt huvud.
”Jag tycker mycket bättre om det här än fotboll”, sa jag och flämtade högt.
”Förvånar mig inte.” Han log och kysste min nästipp.
Sakta rullade han över så att jag låg på gräset, med honom över mig.
”Vet du hur otroligt vacker du är?” viskade han, men han lät mig inte svara, utan pressade sina läppar mot mina.
”Jag kan gissa”, svarade jag när han lät mig andas. ”Om någon så underbar som du är kär i mig, borde jag fan vara den vackraste varelsen på jorden.”
”Inte helt fel”, höll han med och kysste mig lätt på kinden. ”Ska vi fortsätta att ligga här och kyssas, eller ska jag visa mina kunskaper inom fotboll?”
Jag la mina armar om hans hals för att trycka honom närmare mig. ”Gissa”, andades jag och rodnade.
Han strök håret bak från mitt ansikte, och sedan tryckte han sina läppar mot mina igen.

Så vad tycker ni, värt att skriva färdigt? ;)


Kommentarer
Postat av: Amanda - Konståkare & Hobbyfotograf

Sv: Okej, har inte hunnit börja läsa den än, men får väl ta att göra det nåt tag framöver ^^,

Allt bra med dig idag? :)

2010-08-02 @ 15:29:33
URL: http://aamandapalmer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0