17.38

MILJÖ: Övningskör med min pappa. SKÅDESPELARE: Jag, pappa och en lastbilschaufför

INTRIG: Madeleine kör ovetandes på vägen, när hennes pappa säger åt henne att svänga vänster. Följande får oanade konsekvenser.... ;

Madeleine: Vart ska jag svänga?

Pappa: Sväng till vänster; du får stanna här mitt i vägen och vänta på bilarna.

Madeleine stannar och ser två bilar köra förbi. En lasbil kommer från andra vägen och stannar.

Pappa: Nu har dem kört förbi. Kör nu, du har företräde.

Madeleine kör - och det gör lastbilschauffören också!

Hur ska detta sluta?

Reklampaus

Vi är nu tillbaka!

Vi lämnade Madeleine senast när hon började köra

Och som sagt, det gjorde lastbilschauffören också

Madeleine bromsar hårt, och även lastbilschauffören

Han flinar

Madeleine blir assur, frikopplar från ettan till tvåan och rivstartar

Lyckas klara sig utan motorstopp och kör snabbt förbi lastbilschauffören.

Lastbilschauffören tittar häpet efter dem där skylten "Övningskör" står. Han trodde visst inte att en som övningskörde kunde äga ut honom totalt.

Resultat: 1-0 till Madeleine!

Sjukt spännande, samma tid, samma kanal nästa vecka! Nu, över till vädret.


Kommentarer
Postat av: emma

jag har saknat dig din tönt. men bara lite. tönt.

2010-08-29 @ 17:58:44
URL: http://tricktrucktrain.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0